Kalp Atımı Hızı ve Çalışmalarda Kullanımı – 1

Ritim Blog’a artık kendi adresinden ulaşılıyor. Bu yazıya yeni adresi olan aşağıdaki bağlantıyı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

https://ritimblog.com/2010/06/27/kalp-atimi-hizi-ve-calismalarda-kullanimi-1/

Reklamlar
Yorum bırakın

11 Yorum

  1. güzel yazı olmuş teşekkürler

    Cevapla
  2. metin porsuk

     /  10/05/2011

    benim okuduğum bir kaynakta max kalp atım hızı formülünün kullanılamıyacağı bunun kişiden kişiye çok değişkenlik gösterebileceği yazıyordu siz ne dersiniz antrenmanlarda şiddein 220-yaş i max kah ına göre değilde başka ne gibi kah formülleriyle belirlenebileceğini söyleyebilirmisiniz.

    Cevapla
    • mertderman

       /  10/05/2011

      Merhaba,
      Yazı içinde “Profesyonel uzun mesafe koşucularının…” şeklinde başlayan paragrafta 220-yaş formülünün çok fazla genellenmiş bir formül olduğunu ve aslında çok da doğru sonuç vermeyeceğini belirtmiştim. Yine aynı paragrafta kullanılan diğer iki formülden de söz ettim. Maksimum kalp atım hızını testsiz bir şekilde tahmin etmek üzere formüller üretmiş olan çokça bilimsel çalışma var. Bunların bir çoğunu wikipedia’da ilgili makalede görebilirsiniz. (http://en.wikipedia.org/wiki/Heart_rate#Formula)

      Cevapla
  3. Enes

     /  20/03/2018

    Mert Bey Merhaba,

    Blog’unuzdan çok faydalandım, emekleriniz için teşekkür ederim.

    Kalp atım hızı ve laktat sınırı ile alakalı çok fazla yerden çok fazla şey okudum. Kendi eşiğimi tespit edebilmek için yöntemlere bakıyorum. Yarım saat testinde sanki bir şeyleri yanlış yapacakmışım gibi bir endişe taşıyordum. Sonra bir yerde Bsx Insight diye bacağa bağlanarak bulunan bir ürün gördüm. Kan ile yapılan lactate treshold testlerinden bile daha doğru tespitler yaptığı söyleniyordu. Sizce almaya değer mi bu tip şeyleri, buna kafayı bu kadar takmak doğru mu? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Cevapla
    • mertderman

       /  20/03/2018

      Merhaba, bildiğim kadarıyla o bir girişimdi ama başarısız oldu ve sanırım artık yok o şirket. Başlangıç için yarım saatlik teste güvenmek yeterli bence. Birkaç kez yaptıktan sonra çok daha güvenilir koşacaksınız emin olun.

      Cevapla
  4. Öncelikle ellerinize ve emeğinize sağlık çok açıklayıcı olmuş ancak “Tkah” konusunu biraz daha detaylandırırsanız iyi olur…

    Cevapla
  1. Kalp Atım Hızı ve Çalışmalarda Kullanımı – 2 « Ritim
  2. Tempo Koşuları « Ritim
  3. 2. Gün | 70.3 Vichy Fransa
  4. Koşu antrenmanı örnekleri – 1 | Ritim
  5. Bölüm 53 – Antrenman Programları | Koşturmaca

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: