İyi sonuç, kötü maraton

Ritim Blog’a artık kendi adresinden ulaşılıyor. Bu yazıya yeni adresi olan aşağıdaki bağlantıyı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

https://ritimblog.com/2012/03/05/iyi-sonuc-kotu-maraton/

Önceki Yazı
Sonraki Yazı
Yorum bırakın

12 Yorum

  1. Bu hatayı maalesef aynen ben de yaptım. Bu yazıyı tam bana göre yazmış gibisin. İlk 3 k 4.40, ilk 5 k 4.47 pace ile koştum. 7. km de 5’e düştüm. 12’den sonra iyice zorlandım. 22 km’lik yarı maratonu Berlin’deki tam maratonumdan daha çok zorlanarak bitirdim. sonuçta 1.49 bile mücize oldu finişte de maratondan daha çok yorgundum. Aynen ben de senin gibi son derece kötü günümdeydim. Ve buna neyin sebep olduğunu kestiremiyorum. Soğuk ve sert esen rüzgar mı?
    Ama bu yarışta şunu anladım ki kesinlikle hedeflediğin temponu bozmayacak bir hızda sabit tempoyu yakalamak en güzeli, başlangıç pace’inin kaç olacağını kestirebilecek bir strateji bulmak şart.

    Cevapla
  2. Burak Çalkıvik

     /  06/03/2012

    Merhaba,

    İsveçli bir arkadaşım ile birlikte biz de Runtalya yarımaraton için start noktasındaydık. Daha önceki yarımaraton derecelerimizi ve antrenman durumuzu değerlendirip 1:45 altında bir derece hedeflemiştik. Beklerken arkadaşımın yarış saati bozuldu. Bu yüzden tüm yarışı sadece vücudunu dinleyerek koşmak durumunda kaldı. Farklı yarış taktiği kullandığımız için beni takip etmesi de mümkün olamadı. Ben negative split yapmaya çalışıyorum, o daha çok yüksek tempo başlayıp yarış sonuna kadar aynı efor düzeyinde gitmeye çalışıyor. Yarış sonunda arkadaşım hayretler içerisinde 1:36 ile bitirdiğini farketmiş!! Saatim (Garmin 405CX) olmadan koşmayı hayal bile edemem ama acaba diyorum yarış sırasında saate bakmak zihnimize gereksiz bir bariyer koymamıza mı yol açıyor?

    Selamlar,

    Cevapla
  3. Cenk Turan

     /  06/03/2012

    Mert hocam bahsettiğin tüm olumsuzluklara rağmen bir maratonu daha hem de en iyi derecen ile cebine koydun. Her ne kadar en kötü maratonun desen de bu en iyi derecenin keyfini çıkar, çok zor hava şartlarında müthiş antrenmanlar yaptın ve karşılığını aldın. İdeal koşullar oluştuğunda bir sonraki için 3’e yaklaşacaksın bence. Paylaşımlar için teşekkürler ve yürekten tebrikler bir kez daha. Podcast’te de sesli dinleyelim tecrübeleri 🙂 Selamlar

    Cevapla
  4. Tebrikler Mert. 5K pace hedeflerini nasıl çıkartıyorsun? ideal pace/split’ler mi var? , HRe göre mi, belli testlere göre mi? Ben de yavaş yavaş analitik antrenman yapmaya başlasam iyi olabilir…

    Cevapla
    • mertderman

       /  22/03/2012

      Caner, ben FIRST ile çalıştım. Orada bir deneme 5k koşup olası tüm pacelerini çıkartabildiğin tablolar var. Bunlardan biri de maraton pace’i. Ortalama maraton paceimi bilince, ortalarda hızlanan, ve en fazla 2-3 dk pozitif olan bir dağılım çıkarıyorum. Planımı buna göre yapıyorum. 5k split planı böyle oluşuyor.

      Cevapla
  5. Güçlü

     /  21/03/2012

    Mert Bey merhaba,
    Runtalya tecrübelerimiz neredeyse aynı olmuş bu sene. Ben de yazı başlığınızı, maratonun nasıl geçtiğini soran arkdaşlarıma cevap verirken aynen kullanmıştım. İlk kez pozitif split koşup, hedeflediğim derecenin 3 dk. kadar gerisinde kaldım , ama yine de en iyi derecemi koşmayı başardım. Bence işin gerçekten problem olan tarafı ise; son 10 km’nin tam bir eziyete dönüşmesi ve yarışı bitirdiğimde olması gerekenden çok daha kötü hissediyor olmamdı.
    Ben de sizin gibi yarışın başının hatta ilk yarısının hızlı koşulmuş olmasını temel etken olarak görüyorum ancak, özellikle biz Ankaralıların alışık olmadığı yüksek nem ve sıcaklığın da bir o kadar etkili olmuş olabileceğini düşünüyorum.
    Ben yarışta, antrenman döneminde alıştığımın çok üzerinde sıvı ve mineral kaybettim, varış noktasında bütün yüzüm terleme ile atılan tuzdan dolayı bembeyaz olmuştu ki daha önce karşılaşmadığım bu durum ekstra mineral kaybının doğru bir göstergesi.
    Umarım, bundan sonra böyle hissederek bitridiğim başka bir maraton koşmam. :))
    Selamlar.

    Cevapla
    • mertderman

       /  22/03/2012

      Deneyim deneyimdir; buradan da bir şeyler öğrendik.

      Cevapla
  1. Nasıl daha uzun mesafeler yüzmeye başladım? « Ritim
  2. 34. Vodafone İstanbul Avrasya Maratonu « Ritim
  3. 2012 özeti ve 2013′e bakış « Ritim
  4. Runtalya 2014 Yarış Raporu | Ritim

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

<span>%d</span> blogcu bunu beğendi: