Runatolia 2016 Yarış Raporu

Ritim Blog’a artık kendi adresinden ulaşılıyor. Bu yazıya yeni adresi olan aşağıdaki bağlantıyı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

https://ritimblog.com/2016/03/12/runatolia-2016-yaris-raporu/

Yorum bırakın

8 Yorum

  1. Mert kutlarım. Ben çok başka bakış açılarımla okudum raporunu. Mesela ben hiç bu kadar jel kullanamıyorum. Hayli kötü geliyor bana. Bunun etkisine bir baktın mı? Kimi zaman tahmin edilen iyi yönde bi işe yaramasıyken bazen belki tüketici etkisi de olabilir gibi geliyor bana. Öte yandan, kendimi de sorguladım.. belki jel kullanımına dönmeliyim.. ya da başka bir etkili doğal çözüm üretmeliyim. Bir de elimde değil, hacime hayranlık duyarken, sen hacimi az bulduğunu söylüyorsun ve dahası iş vs gibi stresler bahane olmaz diyorsun… bence bahane değil ama insan bedeni üzerinde ciddi etkileri var streslerin yorgunlukların ve hava koşullarının… bütün bunlar bi yana, gerçekten kutlarım… yürekten

    Cevapla
  2. nejan özden

     /  12/03/2016

    Hedef tutmadığı için göreceli olarak başarısız ( ki bana göre son derece başarılı 🙂 kabul edilen bu sonucun ortaya çıkmasının sebebini aslında kendin de tespit etmişsin ; ”yersiz duygusallığın” ( melankolizmin bir üst aşaması ), ”Alman Mükemmelliyetçiliği” ile birleşmesi.Bu ikili kombinasyon, bu topraklar üzerinde bir insanın başına gelebilecek en büyük talihsizliklerden birisi ne yazık ki! 🙂 Çünkü her gün her an olmaması gereken pek çok şey görüp enerjini yitirmemek elde değil.O yarışın 15 dakika geç başlaması en başta seni yemiş bitirmiş , farketmesen de bütün enerjini tüketmiş ve senin için sonuç o anda belli olmuş zaten ,kendimden çok iyi biliyorum 🙂 39. km’de yaşananlar ise üstüne tuz biber olmuş.Yine de seni tebrik ederim , çok yakında sub3:00 koşacağını hepimiz çok iyi biliyoruz.

    Cevapla
  3. ayhan

     /  12/03/2016

    Çok güzel bir rapor, okurken an be an yaşadıklarını hissettim. Tebrikler 😊
    Yarış öncesi hazırlık planı ve koşu sürecine uygulanan strateji yoğun tecrübe ve bilgi gerektiriyor. Bunu da mükemmel yapmışsın.
    Planlı olmak güzeldir ve hedefe tesadüfler ile değil gerçekten ulaşılmasını sağlar.

    Haddim olmayarak hedef gerçekleştirmede kendi düşüncemi paylaşayım : Senin hedefi gerçekleştirme potansiyelini kendimde görseydim , öncelikli hedefim şu olurdu : 4:00 pace ile arkadaş olmak 😊
    Her ne mesafede olursa olsun ‘ortalama 4:00 pace’i koşabiliyor olmak en öncelikli hedefim olurdu (Sadece intervallarda değil. 4 pace’in standart olmasi icin intervalleri de daha hızlı yapmak gerekecek haliyle) Öncelikle , 5K ve 10K’yı 4:00 pace ile rahat koşmaya bakardım (Su anda 5:00 pace koşarken hissettiğimize benzer şekilde ) Daha sonra da yarı maratonu , 4 pace ile rahat koşma hedefi. Eğer yarı maratonu çok rahat 1:24 ve altında koşamıyorsam, bunu rahatça yapana kadar maraton 3 saat altını riskli bulurdum.

    Maraton hedefi için 30 ve 40K ‘ları yine aynı hız ile tamamlamaya çalışma hedefi. Vücudun bu pace’e tutunması ve rahat hissetmesi hedefim olurdu.

    Yani mesafe – Süre odaklı değil ortalama pace odaklı bir koşu…. Bana bu yaklaşım daha çekici geliyor. 4 pace’e kilitleyip maraton koşabilmenin hediyesi ise 2:48 😊

    Cevapla
  4. Sander Schulze

     /  12/03/2016

    Again a very enjoyable article. I realise more and more that the Marathon starts at 35KM. When I look at data of athletes that want to run sub3 then I see consistently that athletes win or loos the their race in the last 7 KM. After 35KM athletes have a minimal decrease in pace or the pace drops significantly. Yes party it is the training on endurance and speed but I am convinced that nutrition and hydration is key when you are able to run the first 35KM consistently. What I learned from your article is that I will start to replenish my body more than normal with gels and water once I pass the 30KM point. Congratulations with your PR Mert – and be proud of your race and result!!

    Cevapla
  5. Merhabalar aynı duyguları yaşadık bende o gün 42km koştum kız arkadaşıma eşlik ederek ve yarışın geç başlaması hayli sıkıcıydı ben manavgatlıyım fakat hava şişiriyor gerçekten insanı ilk kilometrelerde masaların olması saçmaydı gerçekten 10 km koşanlar veya 21 km koşanlar çok ihtiyaç duymazlar zaten hızlı koşuda su alımı yapınca ufakta olsa gaz yapıyor midede ve dalak şişmesi olabilir neyse o yokuşu inmek biraz parmaklarıma baskı yaptı ve acıdı o yokuşun çıkışı düşündürücüydü ve biraz koşarak biraz yürüyerek çıktık ama çıktık ilk kez maraton koşmama rağmen (perfonmans sergilemedim kız arkadaşıma eşlik ettim) bunun iyi bir başarı olduğunu düşünüyorum 4.45 bitirdik 😀
    bazı noktalarda kendimiz almamız gerekti ihtiyaçlarımızı ve seni çok iyi anlıyorum o an durakladığında ellerin titriyor gücün yok hareket kabileyetin çok zayıf alamadığın bile oluyor buna dikkat edilmesi lazım gerçekten ayrıca sana kızan arkadaş hayatında maraton koşmamış maraton ne demektir bilmiyor ki bağırabiliyor teşekkürler…

    Cevapla
  1. Maraton Hedefi Belirleme ve Sonuç Tahmini – 2 | Ritim
  2. 40. Paris Maratonu | Ritim
  3. 2016 özeti ve 2017′e bakış | Ritim

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: