Karbonhidrat Yüklemesi

Ritim Blog’a artık kendi adresinden ulaşılıyor. Bu yazıya yeni adresi olan aşağıdaki bağlantıyı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

https://ritimblog.com/2012/02/16/karbonhidrat-yuklemesi/

Sonraki Yazı
Yorum bırakın

8 Yorum

  1. özgür pala

     /  16/02/2012

    Bir olay hem bilimsel , hem de pratikte bu kadar anlatılır , elinize sağlık mert kardeşim

    Özgür Pala

    Cevapla
  2. Bünyan Aşık

     /  17/02/2012

    Teşekkürler Mert,

    Cevapla
  3. Kadir

     /  17/02/2012

    Pratikte bunu uyguladınızmı ? Verdiğiniz diyet 34. km den sonra enerji seviyesini koruyormu ? Ya da Uzun koşularda duvara çarpmadan ne kadar önce depoları doldurmak için sindirime başlamak gerekir.

    Cevapla
    • mertderman

       /  17/02/2012

      tam olarak burada yazan miktarlar kadar tüketerek bir yarış veya uzun koşu denemedim. ancak son maraton yarışımda son iki gün beslenmemi sporcu içecekleri ve jel ile destekledim. o yarışta 37-38lere kadar istediğim pace’i korudum. geçen hafatsonu yaptığım uzun koşuda da buradakine benzer belki biraz daha az kh alarak 33k sorunsuz 4:42 koştum. bu iki denememle de bu miktarlarda bir sindirim sorunu yaşamadığımı test etmiş oldum. bu yazıyı yazmama neden olan şey de zaten kendim için ne kadar bir yükleme yapacağımı planlamaya çalışırken ulaştığım bilgileri paylaşmaktı. 2 hafta sonraki yarışta tam olarak bu miktarları tüketmeye çalışacağım. sonuçlarını paylaşırım.

      son sorunuz tam anlayamadım. eğer bu yüklemeyi ne zaman yapmak gerek diye soruyorsanız, son iki gün buna benzer bir beslenme uygulamak yeterli. ama son haftayı da yüksek kh ile geçirmek iyi olabilir. yok koşu sırasında ne zaman destek tüketmeye başlamak gerek diye soruyorsanız, yarış sırasında saatte 40-60 gr kh öneriliyor okuduğum kadarıyla. ben hiç bu kadar tüketmedim ama buna yakın almaya çalışıyorum. 40-45 dk’da bir jel hem uygulanabilir hem de bundan çok uzak olmayan bir miktar bence…

      Cevapla
  4. mustafa kızıltaş

     /  17/02/2012

    Kalemine sağlık, yine çok faydalı bilgileri bizimle paylaşmışsın… fakat beslenmenin yanında yarış öncesi ve yarış sırasında sıvı tüketimi de aynı ölçüde önemli mi? yarış öncesi ve özellikle yarış sırasında, sıvı tüketimi zamanları ve miktarı konusunda da bilgilendirebilirmisin….
    Teşekkür ederim….

    Cevapla
  5. selamlar Mert hocam,
    Öncelikle blog unuz emin olunki eşsiz. Bu uzun koşulara meraklı bizler için inanılmaz bir kaynak.Ellerinize emeklerinize sağlık. Umarım bir gün aynı ortamda koşarız. Lütfen devam edin bloggu güncellemeye.

    Cevapla
  6. bahadir tuncay

     /  28/02/2012

    ellerinize saglik… oturup arastirip hesaplayacagim her seyi siz zaten yapmis ve bir de paylasmissiniz.
    cok tesekkurler.

    Cevapla
  7. furkan

     /  11/10/2016

    İyi bir maratoncu için beslenme ne kadar önemli ise kilometre ve dinlenme yüklenme o kadar önemlidir… bir diğer önemli konuda egzersiz öncesi sırası ve sonrasında sıvı alımıdır… ama elit maratoncular için önemli bir konu ise yaş antrenman yüklenme dinlenme uyumu ve tempo koşabilmektir…

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

<span>%d</span> blogcu bunu beğendi: