Adım, Kadans ve Koşu Formu Üzerine Toparlanmış Fikirler

Ritim Blog’a artık kendi adresinden ulaşılıyor. Bu yazıya yeni adresi olan aşağıdaki bağlantıyı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

https://ritimblog.com/2011/11/29/adim-kadans-ve-kosu-formu-uzerine-toparlanmis-fikirler/

Reklamlar
Sonraki Yazı
Yorum bırakın

10 Yorum

  1. bahadir tuncay

     /  28/02/2012

    sadece kossak olmuyor mu yahu? 🙂

    Cevapla
  2. Kadansla ilgili biraz bilgi edindikten sonra ilk koşumda fark ettim ki 160 ila 170 kadans ile koşuyormuşum. Daha sonraki birkaç koşumda kadansı 180′de sabit tutarak farklı pace’lerde koşular yapmayı denedim. Amacım hızım ne olursa olsun kadansı 180 gibi bir değerde sabitleyebilmek. Bu amaca ulaşmak için ne gibi antrenmanlar ve çalışma tekniği önerebilirsiniz.

    Cevapla
    • mertderman

       /  18/11/2016

      Merhaba,

      Bu konuda en çok önerilen bir metrenomla koşmak. Akıllı telefonlarda bunlardan çok sayıda var. 90’a veya 180’e ayarlayarak sese uyumlu koşmak oldukça işe yarıyor. Uç bir örnekte ayakkabı iplerini birbirine bağlamak ama bence bu çok riskli ve komik bir çalışma şekli. Öte yandan koşu stili ve adım şeklini düzenlemek konusunda yardımcı olacak koşu drilleri yapmak da bu konuda çok işe yarıyor. Bu arada her pacete aynı kadansta koşmak çok doğru olmayabilir. Hızlandıkça kadansın artması kaçınılmaz olduğu gibi istediğiniz bir şey de olabilir.
      İyi çalışmalar.

      Cevapla
  3. irfan özbilgin

     /  17/11/2016

    Bazı antrenmanlarda +STRIDES var. Ben bunu uzun adım çalışması olarak algıladım. Gerçek anlamı nedir acaba? Saygı sevgiler.

    Cevapla
    • mertderman

       /  18/11/2016

      Merhaba,
      Antrenmanlarda bahsedilen “strides” farklı bir konu. Hızlanmak için antrenman reçetelerine katılan baharatlar gibi düşünebilirsiniz. Anlamıysa; 25-30 sn veya 100 m boyunca yüksek hızda koşmak olarak özetlenebilir. Burada bahsi geçen hız 1500 m yarış hızı gibi düşünülebilir. Yani tam bir sprint hızı değil ama oldukça yüksek bir hızdan söz ediyoruz. Bazı yerlerde bu küçük koşuları giderek artan hızlarda yapmak önerilir (85. metrede maksimuma ulaşmak gibi). Birçok teknik olmayan antrenman içinde 5, 6 hatta 10 tane bunlardan katılabilir. Aralarında kolay tempoda veya jog temposunda nefes toparlanır. Uzun adım çalışması anlamını ise hiç duymadım.
      İyi antrenmanlar.

      Cevapla
  4. Yanıtınızı yeni gördüm. Teşekkür ederim.
    2 yıllık ultra koşucusuyum. Önereceğiniz yazı, makale yada antrenman proğramları var mı?

    Cevapla
  5. yenal

     /  06/11/2017

    Merhabalar, sprinterlerin adım atışları, kadans, adım boyu, stance time, swing time vs, koşu mekaniği mesafedcilere göre çok farklılık gösterir, kıyaslanamaz bile. Bir de sporcuların boyları bu denklemin neresine oturuyor o hiç yazılmamış, 1,70 lik bir sporcu ile 1,97 lik bir sporcunun adım frekansı, boyu, herşeyi farklılık gösterir. Bir de yazının başında maratonun son 500m sinde yapılan inc ebana hiç sağlıklı gelmedi. 500 m de yarış boyunca gösterdiği ritimden çok farklı sonuçlar çıkabilir. bence doğru bir sonuç vermez

    Cevapla
  1. Koşu mekanizması üzerine faydalı okuma | uzunpatika
  2. 2011 özeti ve 2012′ye bakış « Ritim
  3. Garmin Forerunner 620 ve 220 | Ritim

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: